Publicaties Dr. Folkert de Jong
Folkert de Jong
NHL Stenden Hogeschool
Rengerslaan 8-10
8917 DD Leeuwarden
folkert.de.jong@nhlstenden.com
+31 088 991 7000
Uitgelicht
Proefschrift. Over het effect van Engels als instructietaal op de prestaties van studenten in het hoger onderwijs. Download
Overzicht Publicaties
2024
Article
2023
Article
2022
Research Report
Hoe gaat het NU met ze? Onderzoek naar het professioneel welbevinden van startende docenten. NHL Stenden University of applie sciences
Graduation manual
Van waarde. Afstudeerhandleiding Bedrijfskunde. NHL Stenden university of applied sciences
Drive for Value. Manual Graduation Project Business Administration. NHL Stenden university of applied sciences.
2021
Research report
“Hoe gaat het met je?” Onderzoek naar de praktijk van onboarding van nieuwe docenten. NHL Stenden University of applied sciences
Educational tools
Niveaubeschrijving onderzoeksvaardigheden Academie voor International Business Administration. NHL Stenden University of applied sciences.
Educational videos
Folkert’s educational channel – YouTube
1.1 Market Research – An overview
1.2 Market Research – Secondary sources
1.3. Market Research – Collecting primary data
2.1 Market Research – Quantitative versus qualitative research
2.2 Market Research – Questionnaires and sampling
2.3 Market Research – Observations
3.1 Market Research – Interviews
3.2 Market Research – Focus group interviews
3.3 Market Research – Validity, reliability, reporting and presenting
2020
Analysis
Toetsen in tijden van turbulentie. Analyse van het programma van toetsing in de voltijd-bachelor Bedrijfskunde in het kader van Design Based Education. NHL Stenden University of applied sciences.
Policy document
Engels in de bachelor Bedrijfskunde. Beleidsvoorstel voor Engels als vak en voertaal in de nationale en internationale bachelor Bedrijfskunde van NHL Stenden.
2019
Article
De Taalkaart van Friesland in 2030 en 2040. Uitwerking van een best-case scenario vanuit sociolinguistisch perspectief. In: L. Kooistra (red.). Friesland in 2030. Uitgeverij Bornmeer.
Article
Bouwstenen voor een eigentijds taalgedragscode in het hbo. In: R. Jonkman en A. Riemersma (red.). Rispje en Siedzje. Wat bereikt is in de Lectoraten Frysk & Meartaligens en Taalgebruik & Leren in de jaren 2010-2018. En wat gaat volgen vanaf 2019 in het Lectoraat Meertaligheid & Geletterdheid.
Policy document
Oriëntatiedocument Master ‘Organisaties in Transitie’. NHL Stenden university of applied sciences. Leeuwarden.
2018
PhD thesis
2017
Policy document
Vormen voor de Toekomst. Leven Lang Leren trajecten Toegepaste Bedrijfskunde & Human Resource Management. Stenden University of applied sciences.
2016
Policiy document
De Fryske Akademy is fan ús. Fyzje fan de Maatskiplike Adfysried op de Fryske Akademy en de Fryske Mienskip. In samenwerking met dr. ir. G. Benedictus, S. Sterk, M. Andringa, J. de Vries en J. Veldhuis.
Article
When assumptions meet reality, an assessment of entry levels of students at the start of IBMS. In: K.W. van der Hoek en H. Blom (eds.). Learning inquisitiveness. About education and problem based learning.
2015
Policy document
More than just admission, selected evidence based ideas for preventing student dropout at Stenden University Qatar. Stenden University Qatar. In collaboration with dr. I. McKay.
2014
Research report
If I study hard, I can pass. Report on the effects of not meeting IELTS entrance requirements at Stenden University Qatar. Stenden University Qatar.
2010
Book
Tienminutengesprekken, een handleiding voor beginnende leerkrachten in het basisonderwijs. Uitgeverij Eduforce, Drachten.
2008
Policy document
Verdieping en profilering. Beleidsplan opleiding leraar basisonderwijs 2009-2014. In collaboratin with W.J. Renkema.